
Objectius i metodologia d’aprenentatge
En tots els nivells la metodologia d’aprenentatge preveu que ens fixem en la gramàtica, la pronunciació, el lèxic i en les estratègies i tècniques d’aprenentatge. Els alumnes per exemple es trobaran temes i textos sobre la vida quotidiana dels països de parla alemanya i aprendran a entendre’ls i a redactar-los. La gramàtica es mirarà d’adquirir tenint en compte els temes del llibre utilitzat i en funció de les necessitats de comunicació. El que es pretén sobretot és que els alumnes descobreixin per ells mateixos com funciona la gramàtica. Naturalment, sempre comptaran amb el suport de la professora que els ajudarà a reconèixer i a aplicar estructures i conceptes gramaticals.
Moltes activitats a classe estan pensades perquè els alumnes les treballin en petits grups (de 2 a 4 persones) per intercanviar idees, planificar les activitats conjuntament. No obstant, quan es tracta de fer exercicis, l’alumne podrà treballar individualment. Escoltarem textos, en llegirem, parlarem sobre coses i escriurem sobre temes diversos. Aquestes quatre aptituds són els factors més importants a l’hora d’aprendre qualsevol idioma, no només l’alemany. Per tant, tindran una importància fonamental a les classes.
Destinataris
Cursos d’octubre a juny adreçats a persones a partir dels 14 anys.
Horari
Dijous de 16.30 a 18.30 h
Mireu-vos també Alemany Conversa
Nivells
Nivells d’alemany amb la seva correspondència amb els nivells del Consell Europeu:
NIVELLS | CE | DESCRIPCIÓ |
Primer i Segon | A1 | Pot comprendre i utilitzar expressions quotidianes i familiars i frases molt senzilles encaminades a satisfer les primeres necessitats. Pot presentar-se i presentar una tercera persona i pot formular i respondre preguntes sobre detalls personals com ara on viu, la gent que coneix i les coses que té. Pot interactuar d’una manera senzilla a condició que l’altra persona parli a poc a poc i amb claredat i que estigui disposada a ajudar. |
Tercer | A2 | Pot comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d’importància immediata (per exemple, informacions personals bàsiques, informacions familiars, compres, geografia local, ocupació). Pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes familiars i habituals. Pot descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiència o bagatge personal, aspectes de l’entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates. |
Quart | B1 | Pot comprendre les idees principals dóuna informació clara sobre temes relatius a la feina, a l’escola, a l’oci, etc. Pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer quan es viatja en una zona on es parla la llengua objecte d’aprenentatge. Pot produir un discurs senzill i coherent sobre temes que li són familiars o d’interès personal. Pot descriure fets i experiències, somnis, esperances i ambicions, i donar raons i explicacions de les opinions i projectes de manera breu. |