07/11/2015

Empresa

formació bonificable empresa seminaris empresa

Arts i Oficis d’Olesa de Montserrat és una fundació que té com a finalitat la prestació de serveis educatius. Dins dels diferents àmbits d’actuació en que elabora projectes formatius destaca el compromís en el suport als agents econòmics i socials en l’elaboració de polítiques de formació i promoció per al desenvolupament local.

Les propostes formatives orientades a empresa es defineixen a partir de les necessitats que aquestes detecten i transmeten a l’escola. Però Arts i Oficis vol fer un pas endavant i presentar al sector empresarial del Baix Llobregat Nord una proposta global que reculli els temes centrals del nou management.

Arts i Oficis vol estendre la seva oferta de formació a les empreses amb un programa de seminaris amb els temes claus de l’agenda empresarial d’avui i amb experts de referència en el panorama de la formació empresarial a Catalunya. És un programa ideal per a que les empreses facin una actualització en els temes centrals del nou management, aquell que ha de respondre al nou entorn tecnològic 4.0 i a un món cada cop més globalitzat. És un programa dirigit a tot tipus d’empreses i amb un contingut no només teòric. Les sessions de 4 hores de durada tindran una part dedicada a continguts, una part dedica a eines d’aplicació general i una part d’aproximació als casos dels diferents participants. Les sessions tenen un nombre limitat de places per tal de poder mantenir la qualitat de l’aprenentatge en continguts i en pràctiques de les sessions ofertes.

Seminari sobre estratègia

L’estratègia és fonamental per a que les empreses marquin el seu full de ruta cap el futur. Però és també l’exercici de decidir com es diferencien de la competència i com volen créixer i assolir la dimensió òptima. Abans l’estratègia era el mateix que la planificació, però en un món que canvia acceleradament les empreses han d’aprendre a ser ambidextres, han de saber planificar i han de saber innovar a l’hora. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències per
resoldre la forma de fer estratègia avui.

Seminari sobre innovació

La innovació és la forma com les empreses volen crear un valor diferencial per als seus clients i la forma com s’adapten als canvis de l’entorn ( canvis tecnològics, socials o dels seus mercats). La innovació té molt a veure amb la forma de gestionar una empresa i amb la cultura corporativa que les empreses han creat. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en construir models d’innovació orientats a resultats a les empreses.

Seminari sobre agilitat a l’empresa

Com ens adaptem a un món que canvia acceleradament? Com són capaços de guanyar agilitat traient burocràcia innecessària i sense perdre qualitat? Quins són els resultats que les experiències de gestió d’agilitat estratègica i agilitat operativa estan donant a les empreses? El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en gestió d’agilitat en entorns empresarials des d’una perspectiva multisectorial.

Seminari sobre gestió de les persones

Les persones són el principal actiu de les empreses. Construir comunitats professionals singulars és essencial per obtenir resultats diferencials. Les empreses han d’aprendre a gestionar el seu talent i el seu no – talent (aquells que han dimitit d’adaptar-se). Gestionar persones és gestionar com les persones creixen, es motiven i s’adapten als nous contextos. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en la gestió de persones.

Seminari sobre la relació entre empreses grans, pimes i start up

La innovació oberta han tingut un intens recorregut en moltes empreses en els darrers deu anys. Establir una relació profitosa entre diferents perfils d’empreses compartint reptes d’innovació o buscant fórmules que les ajudin amb sinergia és cada cop més habitual. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en emprenedoria corporativa i altres formes de relació sinèrgica de empreses grans, pimes i start up.

Seminari sobre Big Data a les empreses

Les dades són el que hi haurà darrera de moltes de les decisions empresarials del futur. Però com començar? Com treure profit del món de les dades? En què seran més útils i en què ho seran menys. Quina és la relació del Big Data amb la Internet de les Coses i amb la Intel·ligència Artificial? Quines són les competències que les empreses necessiten per treure suc de les dades? El seminari aportarà conceptes, experiències i
metodologies sobre les darreres tendències en Big Data i empresa.

Seminari sobre Ciberseguretat per a empreses

Moltes empreses no tenen consciència del seu nivell de protecció davant de possibles contratemps en la seva seguretat digital. Cada cop són més freqüents el que empreses de tot tipus rebin amenaces o vegin qüestionada la robustesa de la seves pàgines webs per l’actuació de malfactors digitals. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en ciberseguretat pensant en empreses de totes les dimensions, però posant un major accent en la seguretat digital de les pimes.

Seminari sobre marketing digital

Com resoldre les necessitats dels nostres clients en un món que ja no és només analògic, sinó analògic i digital? Quins són els canvis que la transformació digital comporta per a la definició de nous productes i serveis? Quins són els canals idonis o quan convé una estratègia multicanal? Com podem facilitar la fidelització dels clients en aquest nou entorn digital? El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en marketing digital.

Seminari sobre comunicació empresarial

La comunicació és fonamental per a que les empreses arribin als seus clients i mantinguin una relació basada amb la reputació també amb els seus altres “stakeholders”, incloent els propis treballadors, els accionistes i la societat. Comunicar en un món saturat de missatges és un gran repte. Fer que aquesta comunicació sigui efectiva començant per dins les pròpies empreses és però una necessitat ineludible. El seminari aportarà conceptes, experiències i metodologies sobre les darreres tendències en gestió de la comunicació a les empreses.